تلفن تماس : 021-00000000
قالب برانوش

قالب برانوش

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

راهنمای خرید دوربین مداربسته

تاریخ انتشار : 2021/05/31

راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای هوشمندانه برای خرید و انتخاب دوربین مداربسته مناسب

امروزه با توجه به تکنولوژی های جدید موجود در بازار بهترین راه برای محافظت از خیلی مسائل دیگر احتیاج به استخدام افراد نمی باشد که این کار سختی هایی را نیز در پی دارد. با استفاده از دوربین های مدار بسته بسیاری از نیازهای شما برطرف خواهد شد اما برای خرید این قبیل وسایل باید آگاهی لازم در مورد آن داشته باشید.امروز می خواهیم در مورد راهنمای خرید دوربین مدار بسته اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

دوربین های مدار بسته وسیله ای به صرفه با کارایی بسیار بالا و ایجاد امنیت برای بسیاری از کارهای شما می باشد اما همانطور که در بالا نیز گفتیم توجه فرمایید که برای خرید این دوربین ها بایستی کاملا تشخیص دهید که می خواهید چه نوع کارایی براساس نیاز برای شما داشته باشند. در واقع اگر قصد دارید که برای منزل مسکونی خود دوربین مداربسته تهیه کنید قاعدتا دارای تعداد کم تری نسبت به مراکز و شرکت ها می باشد که البته دارای تفاوت های دیگری نیز هستند که در ادامه خواهیم گفت.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته شامل چه مواردی می باشد؟

– هزینه دوربین مداربسته تا چه اندازه است البته فراموش نکنید که هزینه آن بستگی به نوع دوربین مدار بسته ای است که می خواهید تهیه کنید.

– تکنولوژی دوربین مداربسته

– این که شما می خواهید از چه برندی دوربین مدار بسته را خریداری کنید.

– قدرت دید دوربین ها در شب

– دستگاه دوربین مدار بسته DVR باشد یا NVR

– هارد و قابلیت ضبط دوربین مدار بسته تا چه اندازه است؟

می توانید قبل از آن که برای خرید اقدام کنید، راهنمای خرید دوربین مدار بسته را به طور کامل از مشاوران برند مورد نظر دریافت کنید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته

تفاوت دوربین های مدار بسته HD وIP چیست و استفاده کدام یک بهتر است؟

در راهنمای خرید دوربین مدار بسته این که شما قصد دارید چه نوع دوربین مدار بسته ای را براساس نیاز خود تهیه کنید ، مهم است و قصد داریم برای دو دوربین نام برده توضیحاتی بیان کنیم.

در ابتدا این مسئله مهم می باشد که شما قصد دارید روی کدام بستر آن را نصب کنید.در صورت کلی چند نوع دوربین مدار بسته داریم:

۱)  دوربین مدار بسته ی آنالوگ

۲)  دوربین مدار بسته ی HD

۳)  دوربین مدار بسته ی IP

۴)  دوربین های مدار بسته AHD

دوربین مداربسته آنالوگ قدیمی ترین دسته دوربین های مداربسته هستند و اگر بخواهیم به مزیت آن اشاره کنیم می توانیم بگوییم دارای قیمت پایینی می باشد و به پیشرفتگی سایر دوربین های مدار بسته که نام بردیم نیستند و از کیفیت تصویر پایینی برخوردار است.اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی نوع پیشرفته ی دوربین های مداربسته یعنی HD وارد بازار شده است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند به این دلیل که دارای کیفیت تصاویر مگاپیکسلی هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.ولی اگر اهمیت تصویر برای شما بسیار مهم می باشد می تواند از برندهای بهتر آن که البته دارای تفاوت قیمت نیز می باشند استفاده کنید.

دوربین های مدار بسته IP در واقع جدید ترین نوع هستند و در آینده و با گذشت مدت زمانی دیگر می توانند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند. مزیتی که دوربین دارد این است که قدرت مانور بالایی دارند به طوری که  شما اگر بخواهید یک دوربین به سیستم اضافه کنید با داشتن دوربین مدار بسته IP راحت تر این کار صورت می گیرد در واقع حسن بزرگی که IP  نسبت به HD ها دارند این است که می توانید از هر نقطه ای از تصاویر مورد نظرتان خروجی بگیرید و آن را به مانیتور تبدیل کنید و دارای کیفیت تصویر بسیار بالایی نیز هستند.

از دیگر مزایایی که دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به HD دارند این است که به طور مثال اگر تصویر مورد نظر روی نقطه ی A  باشند و بخواهید نقطه ی B را نمایش دهید و دارای فاصله ی زیادی باشد سختی های خاصی به وجود می آید اما این مشکل به وسیله ی دوربین های IP قابل حل شده است به همین دلیل است که بسیاری از مراکز و ارگان ها که لازم است از تعداد زیادی دوربین مداربسته استفاده کنند برای نقاط مختلفی احتیاج است تصاویر نشان داده شود اکثرا IP ها را مورد استفاده قرار می دهند.و اما بستر این دوربین ها: در بالا از چند نوع دوربین مدار بسته نام بردیم و می خواهیم بگویم هرکدام روی چه بستری کارایی دارند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته ی آنالوگ و HD به طور معمول بر روی بستر کابل های کواکسیال قرار دارند یکی از دلایل مهم مقرون به صرفه بودن آن است و البته به شما پیشنهاد می کنیم که اگر پروژه ی شما برای نصب بزرگ و عظیم نمی باشد از آن استفاده کنید.اما برای دوربین های مداربسته ی IP ها بستر جداگانه ای که دارای مزیت بیشتری نیز می باشد توصیه می کنیم که Cat6 نام دارد و نصب راحت تری را نیز در پی دارد. از مزایای خاصی که می تواند در راهنمای خرید دوربین مدار بسته مهم ترین نیز باشد این است که احتیاج به کابل کشی فراوان ندارد و به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از شرکت های بزرگ قرار گرفته است و البته باید این موضوع را فراوش نکنید که با توجه به قابلیت خاصی که دارد پس طبیعی است که قیمت بالاتری را نیز داشته باشد.

البته برای نصب دوربین های مدار بسته بستر دیگری به نام بیسیم یا وای فای موجود است که که این دسته بیشتر برای افرادی توصیه می شود که قصد دارند در فضای کوچکی همچون محل کارشان که می تواند یک مغازه باشد استفاده کنند همانطور که از نامش نیز معلوم است احتیاجی به کابل ندارد و از بابتی لازم نیست که دستگاه ضبط کننده و هارد دیسک اینترنال را داشته باشند. دارای انواع مختلفی همانند وای فای سقفی ،وای فای ۳۶۰ درجه و … می باشد.از دیگر نکاتی که برای  راهنمای خرید دوربین مدار بسته  دید در شب مهم می باشد میزان دید در شب دوربین است که باز هم بسته به نوع دوربین مداربسته انتخابی شما می باشد که اکثریت این قابلیت را دارا می باشند مهم ترین امری که در میزان کیفیت آن مؤثر است قدرت لنز می باشد و این که محل مورد نظر شما تا چه حد دارای روشنایی است، اگر هیچ اثری از روشنایی در آن مکان نباشد طبیعی است که دوربین مدار بسته ی دید در شب کارایی بالایی برای شما نخواهند داشت.