تلفن تماس : 021-00000000
قالب برانوش

قالب برانوش

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

انواع خدمات شبکه

تاریخ انتشار : 2021/07/10

امروزه شبکه یکی از مهم ترین و کارآمد ترین عناصر سازمان های امروزی است که تقریبا جز لاینفک یک مجموعه به حساب می آید. هدف از ایجاد شبکه را می توان استفاده از سورس های مشترک مثل اطلاعات مختلف دانست.

از خصلت های مهم شبکه این است که اطلاعات در شبکه کاملا طبقه بندی می شود و همه اطلاعات در لحظه بصورت به روز در اختیار اعضا قرار می گیرد. یکی دیگر از مزیت های شبکه تبادل سریع تر اطلاعات و داده هاست که امروزه از مهم ترین امور در سازمان هاست.

مجموعه های مختلفی خدمات شبکه را در سراسر کشور عزیزمان ارائه می دهند که از مهم ترین انواع خدمات پشتیبانی شبکه می توان به مشاوره و طراحی شبکه، نصب و راه اندازی سخت افزاری شبکه، راه اندازی نرم افزاری شبکه و در حین استفاده از شبکه به پشتیبانی در دوران کاربری شبکه اشاره نمود، که هر کدام از این امور در جایگاه خود از اهمیت بسیاری برخوردارند.

ضرورت استفاده از انواع خدمات شبکه

اصطلاح خدمات شبکه برای توصیف طیف گسترده ای از نرم افزارها و ابزارهای اتصال استفاده می شود که توسط یک گروه مرکزی اداره می شود و در رایانه های شبکه توزیع می شود. هنگامی که چندین رایانه به یکدیگر یا یک سرور مرکزی متصل هستند، یک محیط رایانه شبکه ای شکل می گیرد. رایانه ها از یک مکان اصلی می توانند به پرونده ها و برنامه های مشترک دسترسی پیدا کنند. مزایای مختلفی برای استفاده از شبکه وجود دارد، از افزایش کیفیت کار گرفته تا مدیریت بهتر مسائل و نیازها.

هچنین به دلیل گستردگی ارتباطات، استفاده از انواع خدمات شبکه در هر مجموعه دسترسی راحت را برای افراد فراهم می کند. این نکته به معنای صرفه جویی در زمان و بهره وری بیشتر نیروی کار است.

انواع خدمات شبکه کدامند؟

انواع خدمات شبکه که توسط های شرکت های معتبر فعال در این زمینه ارائه می شود، از مراحل ابتدایی تا انتهایی کار را شامل می شود و مهمترین آنها عبارتند از:

خدمات مشاوره شبکه:

اغلب کسب و کارهای امروزی از کوچک گرفته تا بزرگ، محیط های آموزشی و اداری به شبکه نیاز دارند. از آنجایی که بسیاری در حوزه آی تی اطلاعات کافی را ندارند، یکی از اولین قدم ها برای راه اندازی شبکه، مشاوره ابتدایی است. خدمات مشاوره شبکه شامل بررسی انتظارات از شبکه، زیرساخت ها، ارائه راهکار برای داشتن بهترین شبکه، برآورد هزینه و مواردی از این دست است.

همچنین در صورت نیاز به مشاوره برای تأمین امنیت و یا گسترش یک شبکه و پیش نیازهای آن می توان از اینگونه خدمات استفاده کرد.

فرآیند مشاوره شبکه:

از آنجایی که رشد فناوری اطلاعات و تجهیزات آن در سال های اخیر سرعت بسیار بالایی پیدا کرده است. گاه صاحبان کسب و کارها و شرکت ها برای هماهنگ شدن با این رشد، دچار سردرگمی می شوند. اینجاست که نقش شرکت هایی که در زمینه ارائه انواع خدمات شبکه فعالیت می کنند، بیش از گذشته پر رنگ می شود.

در یک جلسه مشاوره که می تواند به صورت حضوری یا تلفنی و آنلاین برگزار شود، به تجزیه و تحلیل کامل نیازها یک مجموعه و زیرساخت ها پرداخته می شود. این فرآیند کمک می کند تا بهترین شبکه راه اندازی شود و یا در صورت برخورداری یک مجموعه از شبکه به بهره وری بهتر آن کمک شود.